آثار راه یافته به دومین همایش تئاتر خیابانی طلوع خرداد در ورامین معرفی شدند
تاریخ انتشار : خرداد ۱۳, ۱۴۰۳ ۸:۱۸ ب.ظ
 
دبیرخانه دومین همایش تئاتر خیابانی «طلوع خرداد» ضمن معرفی هیئت بازبینی آثار ارسالی به دومین همایش طلوع خرداد، جدول اجراهای این رویداد هنری را منتشر کرد.
 آثار راه یافته به دومین همایش تئاتر خیابانی طلوع خرداد در ورامین معرفی شدند

به گزارش ندای وارنا؛ هیئت انتخاب آثار دومین همایش تئاتر خیابانی «طلوع خرداد» متشکل از حمیدرضا صفار، حسین تاجیک و میثم تفرشی با انتشار بیانیه‌ای آثار راه یافته به این دوره از همایش تئاتر خیابانی به میزبانی شهرستان ورامین را مشخص کردند.

داریوش خزایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین در خصوص برگزاری دومین همایش تئاتر خیابانی طلوع خرداد به میزبانی شهرستان ورامین گفت: دومین همایش تئاتر خیابانی «طلوع خرداد» با لطف پروردگار متعال به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین و همکاری انجمن هنرهای نمایشی شهرستان ورامین شکل گرفت و مرحله بازبینی آثار ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ با شرکت ۳۰ اثر در این مرحله برگزار شد.

خزایی افزود: آنچه که هیئت انتخاب آثار دومین همایش تئاتر خیابانی طلوع خرداد در نظر داشتند، درک درست از نمایش خیابانی و نگاه خلاقانه و هنرمندانه در ارائه آثار بود که می‌تواند ضمن فراهم کردن بستری مناسب در راستای ارائه توانمندی‌ها و خلاقیت‌های هنرمندان نمایش، گامی موثر در جهت شناسایی استعدادهای جوان شهرستان های جنوب شرق استان تهران در بخش های مختلف نمایش به ویژه بازیگری، نویسندگی و کارگردانی باشد.

محمد خوش آبی دبیر دومین همایش تئاتر خیابانی «طلوع خرداد» در رابطه با بازبینی آثار رسیده به دبیرخانه این همایش گفت: در مرحله بازبینی آثار رسیده به دبیرخانه دومین همایش تئاتر خیابانی طلوع خرداد به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین سعی داشتیم از داوران مجرب و پیشکسوت منطقه که سالهاست در حوزه بازبینی آثار نمایشی فعالیت ویژه دارند استفاده کنیم از این رو از داوران با تجربه ای همچون حمیدرضا صفار، حسین تاجیک و میثم تفرشی به منظور داوری آثار رسیده به این همایش منطقه ای دعوت به عمل آوردیم.

خوش آبی افزود: حدود سی اثر خیابانی از شهرستان های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت به این دبیرخانه ارسال شد که پس از بازبینی آثار در ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ در محل و با نظارت کارشناس واحد هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هفت اثر را بدون اولویت جهت حضور در دومین همایش تئاتر خیابانی طلوع خرداد معرفی کردند.

مسئول انجمن هنرهای نمایشی شهرستان ورامین در پایان تصریح کرد: آثار راه یافته به بخش اجرای تئاتر های خیابانی در دشت ورامین به شرح زیر هستند که برنامه ریزی زمانی و مکانی اجرای این تئاتر ها در جدول مخصوص اعلام می کنیم.

۱ـ ته دیگ سوخته به کارگردانی فرزانه دلیر از شهرستان (پاکدشت)

۲ـ من دوست دارم ایران را نجات دهم به کارگردانی مرضیه ذاکری از شهرستان (ورامین)

۳ـ نفس به کارگردانی زینب اسدی از شهرستان (پیشوا)

۴ـ روایت قیام به کارگردانی احسان فلاحیان از شهرستان (ورامین)

۵ـ قفس به کارگردانی محمد تقی رودگر از شهرستان (ورامین)

۶ـ هاجر آشپز طیبه احسن از شهرستان (قرچک)

۷ـ امواج میثم رمضانی از شهرستان (قرچک)

گفتنی است: دومین همایش تئاتر خیابانی «طلوع خرداد» در ۱۴ و ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ به صورت منطقه ای در شهرستان های ورامین پیشوا و قرچک و پاکدشت به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین طبق جدول اعلام شده با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود.

کد مطلب: 15807
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری