https://imgurl.ir/uploads/a33513_716340.jpg
افزایش نظارت بر کارگاه‌های صنایع‌دستی پیشوا
تاریخ انتشار : مهر ۵, ۱۴۰۳ ۱:۴۵ ب.ظ
 
اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان پیشوا از انجام ۵۰ بازدید نظارتی در کارگاه‌های صنایع دستی در شش ماه نخست امسال خبر داد.
 افزایش نظارت بر کارگاه‌های صنایع‌دستی پیشوا

به گزارش ندای وارنا؛ اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان پیشوا از اجرای ۵۰ بازدید نظارتی از کارگاه‌های صنایع دستی در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

مریم خدابنده، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان پیشوا گفت: در شهرستان پیشوا ۳۷۰ هنرمند در ۲۰ رشته مختلف مشغول به فعالیت هستند.

او افزود: رشته‌های هنرهای سنتی نظیر نساجی سنتی، حوله‌بافی، سوزن‌دوزی بلوچ، سفال و سرامیک، نگارگری، قطاعی، گیوه‌دوزی، گلیم‌بافی و چرم‌دوزی از رونق بیشتری در این منطقه برخوردارند.

خدابنده تصریح کرد: ۱۴ کارگاه با پروانه تولید انفرادی کارگاهی و یک خانه صنایع دستی در این شهرستان فعال هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان پیشوا توضیح داد: در شش ماه نخست امسال، ۵۰ بازدید نظارتی از کارگاه‌های انفرادی و خانگی صنایع دستی صورت گرفته که این بازدیدها با هدف ارتقای کیفیت و حمایت از هنرمندان و صنایع دستی انجام شده است.

او بیان کرد: هنرمندان صنایع دستی با داشتن کارت مجوز می‌توانند از امتیازاتی نظیر تسهیلات، معافیت مالیاتی، تعرفه‌های حامل‌های انرژی، شرکت در نمایشگاه‌ها، دوره‌های آموزشی کسب و کار و آموزش رایگان رشته‌های صنایع دستی بهره‌مند شوند.

کد مطلب: 16550
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری