برگزاری دوره های آموزشی تکمیلی تربیت کادر متخصص پیشگیری اولیه از اعتیاد در پردیس و ورامین
تاریخ انتشار : خرداد ۹, ۱۴۰۳ ۱۲:۵۴ ب.ظ
 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شرق استان تهران از برگزاری دوره های آموزشی تکمیلی تربیت کادر متخصص پیشگیری اولیه از اعتیاد در شهرستان های پردیس و ورامین خبر داد.
 برگزاری دوره های آموزشی تکمیلی تربیت کادر متخصص پیشگیری اولیه از اعتیاد در پردیس و ورامین

به گزارش ندای وارنا؛ دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران با همکاری فرمانداری شهرستان های پردیس و ورامین به منظور استمرار ارتقاء سطح دانش کارشناسان دستگاه ها و بهره گیری از آنان به عنوان مربی و مدرس پیشگیری اولیه از اعتیاد در سطح شهرستان، نسبت به برگزاری دوره های آموزشی تکمیلی تربیت کادر متخصص پیشگیری اولیه از اعتیاد (دوره ویژه مدرسه) برای کارشناسان دستگاه ها  در اردیبهشت ماه  سالجاری  اقدام کرد.

منوچهر لرنی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران در مراسم افتتاحیه کارگاه ها بر اهمیت موضوع پیشگیری از اعتیاد و لزوم بهره گیری مناسب از ظرفیت کادر متخصص برای آموزش و ارتقاء سطح آگاهی آحاد جامعه در سطح شهرستان تأکید کرد.

وی یکی از اولویتهای شورای هماهنگی مبارزه بامواد مخدر شرق استان تهران را بحث پیشگیری اولیه از اعتیاد در چهار کانون هدف خانواده ، محلات شهری وروستایی ، محیط های آموزشی (مدارس ودانشگاهها) ومحیط های کاری برشمرد.

گفتنی است؛ این دوره ها در شهرستان پردیس با حضور۲۲ نفر و در شهرستان ورامین با حضور حضور۲۰ نفر از کارشناسان دستگاه های مختلف از جمله اداره بهزیستی،شبکه بهداشت،اداره آموزش و پرورش و فرمانداری برگزار شد.

اهم محتوای ارائه شده در این دوره ها؛ بررسی سبب شناسی و علل و عوامل مصرف مواد توسط دانش آموزان، مدل های شروع مصرف مواد در نوجوانان ،اصول پیشگیری از اعتیاد در مدارس،استانداردهای بین المللی پیشگیری در نوجوانان و انواع مداخلات پیشگیرانه در مدارس و رسالت مدیران،معلمان،مربیان و مشاوران در مدارس بوده است.

کد مطلب: 15747
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری