جزئیاتی از کتاب «مهم‌ترین فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی انقلاب اسلامی»؛ ایجاد تحول فکری و بازسازی تمدن اسلامی
تاریخ انتشار : مرداد ۲۹, ۱۴۰۳ ۱:۰۲ ب.ظ
 
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا و قرچک با تشریح جزئیاتی از کتاب «مهم‌ترین فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی انقلاب اسلامی» گفت: انقلاب اسلامی، تحول فکری و بازسازی تمدن اسلامی را برای آزادگان جهان به ارمغان آورد.
 جزئیاتی از کتاب «مهم‌ترین فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی انقلاب اسلامی»؛ ایجاد تحول فکری و بازسازی تمدن اسلامی

«مهم‌ترین فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی انقلاب اسلامی ایران» عنوان کتابی است که توسط حجت‌الاسلام اصغر رجبی ده‌برزویی و محمد بیدگلی استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و واحد ورامین ـ پیشوا و قرچک در تابستان ۱۴۰۳ توسط انتشارات مهر وطن به تیراژ یک‌هزار نسخه چاپ و روانه بازار شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی  واحد ورامین ـ پیشوا و قرچک در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا درباره جزئیات کتاب «مهم‌ترین فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی انقلاب اسلامی ایران» اظهار کرد: این کتاب دارای هفت فصل است که طی آن عناوین انقلاب اسلامی و مؤلفه‌های اصلی آن، ضرورت آسیب‌شناسی انقلاب اسلامی، آسیب‌شناسی فرهنگی و اجتماعی، آسیب‌شناسی سیاسی، آسیب‌شناسی اقتصادی، دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران، فرصت‌های پیش‌روی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

وی متذکر شد: توان نظری انقلاب اسلامی در تلفیق سنت و مدرنیته، جمهوریت و اسلامیت، دین و سیاست، پیوند معنویت و حکومت و به طور کلی ایجاد یک نظام مردم‌سالار دینی که بر پایه خاستگاه‌های نواندیشانه اسلامی استوار بود، حکایت از این دارد که این انقلاب توانست یک تحول فکری عمیق ایجاد کند و این تحول فکری درراستای بازسازی تمدن اسلامی بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی  واحد ورامین ـ پیشوا و قرچک متذکر شد: به همین دلیل دشمنی‌ها و مخالفت‌ها نیز با انقلاب اسلامی از دامنه و حجم گسترده‌ای برخوردار است و خطرات و آسیب‌های فراوانی آن را تهدید می‌کند.

بیدگلی یادآور شد: انقلاب اسلامی، درخشش نور معنویت، عدالت، آزادی، استقلال و بازگشت به اسلام بود که در حاکمیت مطلق ماده‌گرایی و حاکمیت سرمایه‌داری غربی و سوسیالیسم شرقی به وقوع پیوست، معجزه انقلاب اسلامی در حالی که استبداد وابسته و فاسد داخلی و نظام دوقطبی بین المللی، مجال هیچ حرکت مردمی اصیل و آزادیخواهانه را باقی نگذاشته بود، رخ داد.

وی افزود: تاریخ بسیاری از انقلاب‌ها نشان می‌دهد که به‌طور معمول انقلابیون و مصلحان گام‌های اولیه را با موفقیت برمی‌دارند و رژیم سیاسی ظالم حاکم را برانداخته و وضع موجود را متحول می‌سازند، اما در تحقق اهداف انقلاب و بنای جامعه مطلوب ناکام می‌مانند.

کد مطلب: 16315
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری