فرماندار ویژه شهرستان ورامین تاکید کرد
هنر ظرفیتی مناسب برای تبیین رشد جمعیت و فرزندآوری
تاریخ انتشار : خرداد ۱۳, ۱۴۰۳ ۸:۱۶ ب.ظ
 
فرماندار ویژه ورامین گفت: امروزه هنر به عنوان یکی از مؤثرترین روش‌های تبیین می‌تواند نقش بسزایی در رشد جمعیت ایفا کند، از این رو متولیان هنر در شهرستان باید برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.
 هنر ظرفیتی مناسب برای تبیین رشد جمعیت و فرزندآوری

به گزارش ندای وارنا؛ مجید درویشی اظهار کرد: هدف از ایجاد این قرارگاه اهمیت به مقوله خانواده و جوانی جمعیت است که ضامن پیشرفت و اقتدار کشور می‌شود.

وی افزود: دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این بخش جدی و مهم است و در همین راستا همه مسئولان در هر حوزه و جایگاهی که قرار دارند، باید آن را سرلوحه قرار دهند زیرا اگر مسئله جمعیت را جدی نگیریم در آینده با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

فرماندار ویژه ورامین افزود: مدیران ادارات وظایف قانونی خود در خصوص جوانی جمعیت را به نحو مطلوب پیگیری و گزارش آن در جلسه بعدی قرارگاه ارائه کنند، در این راستا شبکه بهداشت و درمان به عنوان یکی از متولیان رشد جمعیت در جهت رفع کمبود توزیع شیر خشک پیگیری لازم را به عمل بیاورد.

هنر ظرفیتی مناسب برای تبیین رشد جمعیت و فرزندآوری

اعظم حاتمی دبیر قرارگاه جوانی جمعیت نیز در این جلسه گفت: فعالیت همزمان در بعد فرهنگی و حل مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، منجر به افزایش نرخ فرزندآوری خواهد شد و لازم است مدیران دستگاه‌های فرهنگی توجه ویژه‌ای به فرهنگ‌سازی در این زمینه داشته باشند.

دبیر قرارگاه جوانی جمعیت در ادامه افزود: در سال ۱۴۰۲ آمار ولادت در شهرستان ورامین ۲۳۵۹ نوزاد بوده است و خوشبختانه در بحث آمار طلاق نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد این آمار کاهش داشته است.

معاون امور بانوان فرمانداری ویژه شهرستان ورامین در ادامه افزود: در یک سال گذشته بیش از ۲۰۰۰ متقاضی در طرح جوانی جمعیت در شهرستان ورامین داشته‌ایم که ۴۰ درصد از آن تعیین تکلیف شده است.

حاتمی در پایان افزود ؛ برای حل دغدغه شیر خشک ، پوشاک و …. مادران و پدران با اتکا به ظرفیت مردمی و با همکاری خیریه‌های مردمی در حال کمک‌رسانی هستیم.

به گزارش ایسنا، جلسه قرارگاه جوانی جمعیت با حضور مجید درویشی فرماندار شهرستان ورامین، محمد یاری امام جمعه خیرآباد، سیدمحمد زاهدی معاون سیاسی فرمانداری، حسن فیروزی معاون برنامه‌ریزی فرمانداری، حاتمی معاون امور بانوان فرمانداری، مختاری معاون دادستان ورامین و دیگر مسئولان صبح امروز ۱۳ خردادماه برگزار شد.

منبع: ایسنا

کد مطلب: 15805
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری