به گزارش ندای وارنا؛ بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در جلسه شورای سلامت اداری آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت اذعان کرد: پژوهش و تحقیق در آموزش و پرورش تنها ابزاری است که برای بهسازی و ایجاد تغییرات مفید در کیفیت برنامهها و عملکردهای آموزش و پرورش به کار گرفته میشود؛ هیچ بهبود کیفی در تعلیم و تربیت را نمیتوان بدون دخالت این ابزار به مرزهای اطمینان و اعتبار رسانید. بررسی سیاست تحقیقاتی دیگران و آگاهی از شیوههای پرداختن به این موضوع در کشورهای مختلف جهان به مثابه جستوجو برای پیداکردن مناسب وسنجیدهترین راه استفاده از این ابزار است.
وی در ادامه ضمن اشاره به تفاوتهای آموزش و پرورش با سایر ادارات و سازمانها عنوان کرد: از مسائل اساسی و با اهمیت نظام آموزش و پرورش، مدیریت و سازماندهی آن است؛ مدیریت در آموزش و پرورش از سایر مدیریتها متمایز است؛ زیرا مدیریت آموزشی امری ظریف، تخصصی و علمی است و باید با خصوصیات روانشناختی اعمال شود؛ در حقیقت یکی از تفاوتهای اداره آموزش و پرورش با سایر ادارات در زمان سال تحویل است؛ لذا زمان سال تحویل آموزش و پرورش اول مهر ماه است؛ تفاوت دوم تکثر پروژههاست؛ زیرا در اداره آموزش و پرورش پروژههای بسیاری بهطور همزمان در حال انجام بوده و لازمه انجام صحیح این پروژهها، ایجاد توازن میان آنها است.
بهرامی همچنین رمز موفقیت را در پیگیریهای مداوم دانست و افزود: یکی از مشکلات عمده در کشور ما عدم پیگیری است؛ لذا ما هر جا خوب پیگیری کنیم، به نتایج خیلی خوب خواهیم رسید. مدیران مدارس نیز باید به این نکته توجه کنند که پیگیری در امر آموزش و پرورش بسیار مهم است؛ چراکه مدیران، خود باید افرادی متواضع و در رفتار خود طبیعی باشند و طوری واحد آموزشی خود را کنترل و هدایت کنند که امر تعلیم و تربیت در جهت نیل به اهداف آموزش و پرورش در جهت مطلوب سیر کند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در پایان خاطر نشان کرد: کیفیت، مهمترین معیار توسعه آموزش و پرورش است؛ موضوع کیفیت در اکثر نظامهای آموزشی به یکی از مفاهیم اساسی در سیاستگذاریهای کلان آموزشی تبدیل شده است؛ از اینرو کیفیتگرایی به منزله مرحله مهمی از تاریخ تحولات آموزش و پرورش مطرح شده است؛ کیفیت در حال حاضر یکی از محورهای اصلی همه مباحث آموزشی بوده و ارتقای آن مهمترین وظیفه وزارت آموزش و پرورش است.
اعلام وصول پایگاه خبری