یک حلقه چاه آب شرب قرچک به بهره‌برداری رسید
تاریخ انتشار : مرداد ۱۱, ۱۴۰۳ ۳:۰۴ ب.ظ
 
به منظور ایجاد پایداری در شبکه توزیع آب شرب سالم و بهداشتی، یک حلقه چاه آب شرب در شهرستان قرچک به بهره برداری رسید.
 یک حلقه چاه آب شرب قرچک به بهره‌برداری رسید

به گزارش ندای وارنا؛ فرماندار شهرستان قرچک روز چهارشنبه در آئین آغاز بهره‌برداری از این حلقه چاه که در روستای قشلاق جیتو برگزار شد اظهار داشت: ایران اسلامی به دلیل قرار گرفتن در منطقه گرم و خشک، همواره با کمبود منابع آبی مواجه بودن و تأمین آب سالم و بهداشتی، یکی از مهمترین چالش‌های پیش رو در کشور است.

یک حلقه چاه آب شرب قرچک به بهره‌برداری رسید

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت شهرستان قرچک و لزوم تأمین آب سالم و بهداشتی، با تأمین اعتبارات مورد نیاز از سوی شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی و شهرستان قرچک، عملیات حفاری و تجهیز یک حلقه چاه آب شرب با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال آغاز شد که با بهره‌برداری از آن، وضعیت تأمین آب شرب بهداشتی و سالم شهرستان قرچک از پایداری برخوردار می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه آب در شهرستان قرچک گفت:قرارگاه آب با هدف فرهنگ‌سازی مصرف بهینه و درست از آب به عنوان یکی از مهترین سرمایه الهی تشکیل شده تا بتوان بحران کمبود آب به ویژه در فصل تابستان را به درستی مدیریت کرد.

فخاری تأکید کرد: آب کم است و این باور باید در لایه‌های مختلف جامعه به درستی اطلاع سانی شود، تأمین آب و فرهنگ سازی مصرف بهینه فقط به شرکت آب و فاضلاب خلاصه نمی‌شود و همه دستگاه‌ها به ویژه ادارات فرهنگی باید نقش موثرتری را در این فرهنگ سازی ایفا کنند.
شهرستان قرچک با بیش از ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

کد مطلب: 16197
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری