قرارداد واگذاری موقت رقم پنبه ورامین منعقد شد
تاریخ انتشار : تیر ۱۹, ۱۴۰۳ ۱:۵۴ ب.ظ
 
قرارداد واگذاری موقت دانش فنی تولید و تکثیر بذر پنبه رقم ورامین با حضور رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور و مدیر عامل شرکت کشاورزی رضوی به مدت 9 سال منعقد شد.
 قرارداد واگذاری موقت رقم پنبه ورامین منعقد شد

به گزارش ندای وارنا؛ در راستای تحقق و اجرای سیاست های دولت و اهداف اقتصاد مقاومتی در حمایت و مشارکت بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در تولید ، تکثیر و توزیع بذر استاندارد، بر اساس دستورالعمل نحوه واگذاری موقت فناوری و دانش فنی تولید و تکثیر رقم ورامین بین موسسه تحقیقات پنبه کشور و شرکت کشاورزی رضوی واگذار شد.

در این نشست، ابتدا قربانی گزارشی از سطح کشت پنبه ارائه و خواستار تولید بذر استاندارد از شرکت های تولید بذر و برنامه ریزی صادرات بذر مازاد بر نیاز کشاورزان پنبه کار کشور شد.

طوسی در این نشست گزارش داد که امسال شرکت کشاورزی رضوی زیر مجموعه آستان قدس رضوی ۲۶۲ تن بذر استاندارد پنبه تولید و مقدار ۲۳۲ تن برای کشت کشاورزان پنبه کار کشور به فروش رفت که نسبت سال گذشته از یک رشد نسبی برخوردار بوده است.

وی افزود: این شرکت، دانش بنیان است و کارخانه دلینته بذر پنبه را در استان خراسان رضوی فعال کرده است تا کشور از نظر تولید بذرور استاندارد پوشش دار شده ارقام تجاری پنبه به خودکفایی برسد.

در ادامه مدیران موسسه پنبه و شرکت کشاورزی رضوی ضمن امضای تفاهم نامه بر همکاری مشترک تاکید کردند.

 اعضای حاضر در این نشست از ایستگاه تحقیقات پنبه هاشم آباد بازدید کرده و از نزدیک با روند تولید هسته های اولیه بذر پنبه و طرح های در دست اقدام آشنا شدند.

کد مطلب: 16049
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری