به گزارش ندای وارنا؛ محمد صفری معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت پاکدشت بیان کرد: «اقدامپژوهی به عنوان یکی از ابزارهای بهبود آموزش و تدریس جایگاه خود را بهسرعت پیدا کرده که از دلایل گسترش این اندیشه در نظام آموزشی، ناکارآمدی تحقیقات سنتی در پاسخگویی به سوالات آموزش و پرورش بهویژه در سطح کلاسهای درس است که این مسئله بسیار مهمی به شمار میرود.»
صفری در ادامه افزود: « با توجه به این موضوع که مقداری از نیازهای معلمان با روشهای سنتی قابل پاسخگویی نیست و معلمان باید خود فعالانه در تولید دانش بومی مورد نیاز در کلاس درس عمل کنند، در روش اقدامپژوهى معلمان که از نزدیک با مسائل و مشکلات دانشآموزان در ارتباط هستند هم مىتوانند در نقش پژوهشگر ظاهر شده و به صورت علمى و روشمند به حل مسائل حرفهاى خود که به طور عینى با آنها سر و کار دارند، اقدام نمایند و باید برای بهبود آموزش و تدریس از همه ظرفیتهای پژوهشی از جمله پژوهش در عمل که همان اقدام پژوهی است، استفاده نمود.»
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت پاکدشت در بیان گزارشی عنوان نمود: «بخشنامه اقدامپژوهی در آبان ۱۴۰۲ به مدارس ارسال شده بود و طبق بخشنامه رابطین محترم پژوهش در مدارس موضوعات اقدام پژوهی را جمعآوری و کلاسهای توجیهی در آموزشگاه خود برگزار نمودهاند و بعد از انتخاب موضوع و طی چندین ماه کار مداوم و تلاش مضاعف همکاران ما در مدارس از ابتدای خرداد ماه ۱۴۰۳ داوری آموزشگاهی در مدرسه آغاز شد و تانیمه دوم خرداد ماه آثار انتخاب شده از آموزشگاههای تابعه به واحد پژوهش اداره آموزش و پرورش ارسال گردید ؛که از بین بیش از پانصد و پنجاه اثر ارسال شده داوری آثار در مرداد سال جاری انجام شد که مطابق با سهمیه اختصاصی از اداره کل متبوع تعداد سه اثر منطقهای پذیرفته و به استان ارسال گردید و بعد از تایید نهایی اداره کل شهرستانهای استان تهران نفرات استانی و منطقهای اعلام خواهد گردید.»
محمد صفری در ادامه از زحمات کلیه همکاران محترم مدارس جهت حضور موثر و گسترده خود در جشنواره اقدام پژوهی تقدیر و تشکر و نمود و خاطر نشان نمود و اعلام کرد که برای همکاران فعال و شرکت کننده در اقدامپژوهی تقدیرنامه منطقهای صادر خواهد شد.
اعلام وصول پایگاه خبری